Informații  
DESPRE OUĂ  
Informații despre ouă  
Descriere tehnică  
  Ouăle te ajută să arăți sănătos!

Un ou conține următoarele vitamine esențiale care te ajută să arăți sănătos:

- Seleniu (23% din doza zilnică recomandată): funcționează ca un antioxidant în prevenirea degenerării țesuturilor. Seleniul funcționează mănă-n mână cu vitamina E pentru a proteja împotriva unor boli cronice.
- Vitamina A (5% din doza zilnică recomandată): susține creșterea, menține pielea și vederea sănătoase şi întăreşte imunitatea.

  Ouăle te mențin tânăr mai mult timp

Un ou conține următoarele vitamine esențiale care te ajută să arăți sănătos:

- Seleniu (23% din doza zilnică recomandată): funcționează ca un antioxidant în prevenirea degenerării țesuturilor. Seleniul funcționează mănă-n mână cu vitamina E pentru a proteja împotriva unor boli cronice.
- Acid pantotenic (7% din doza zilnică recomandată) ajută la digestie și asistă corpul în producerea energiei.
- Fier (5% din doza zilnică recomandată): joacă un rol important în producțerea celulelor roșii din sânge și transportului de oxigen.
- Vitamina A (5% din doza zilnică recomandată): susține creșterea, menține pielea și vederea sănătoase şi întăreşte imunitatea.
- Zinc (4% din doza zilnică recomandată): asistă în menținerea imunității, precum și în creșterea și regenerarea țesutlui

  Ouăle îți protejează vederea

Luteina și zeaxantina sunt doi antioxidanți găsiți în ouă care pot ajuta la prevenirea degenerării maculare, cauza principală pentru orbire asociată cu înaintarea în vârstă. Deși ouăle conțin o cantitate mică din acești doi nutrienți, cercetările au arătat că luteina și zeaxantina sunt mai disponibile in ou în mod natural decât din alte surse. În plus, un singur ou conține 5% din doza zilnică recomandată de vitamina A, care susține creșterea, menține pielea și vederea sănătoase şi întăreşte imunitatea

  Ouăle, colesterolul și inima

Contrar credinței din folclor, ouăle nu ridică în mod normal nivelul colesterolului din sânge – conform studiilor recente.

Acestea indică faptul că a mânca unul sau mai multe ouă pe zi, ca și componente ale unei diete echilibrate, are un efect minim asupra nivelului de colesterol din sânge și nu măreşte riscul de afecțiuni cardiace sau de stop cardiac printre adulții sănătoși. Mai mult, consumul de ouă s-a dovedit a fi asociat cu reducerea presiunii sanguine!

Nu numai că decenii de studii nu au arătat vreo corelare între consumul de ouă și afecținuile cardiace, ci au scos în evidență faptul că ouăle sunt o sursă excelentă de colină, care joacă un rol important în metabolizarea homocistinei, un aminoacid din sânge asociat cu creșterea riscului de probleme cardiace.

  Ouăle te fac să te simți sătul mai mult timp

Studiile arată că un ou la micul dejun prelungește senzația de sațietate. Această relevare susține ideea conform căreia ouăle joacă un rol de susținere în slăbire sau în menținerea greutății corporale.

Proteinele de înaltă calitate din ouă te ajută să te simți sătul și să-ți păstrezi energia. Studiile* au arătat că un ou mâncat la începutul zilei poate reduce valoarea calorică zilnică, prevenind așa-numitele pauze de masă dintre mesele principale ale zilei.

* Vander Wal JS et al. 2005. Short-Term Effect of Eggs on Satiety in Overweight and Obese Subjects. J Am Coll Nutr. 24(6):510-515

  Ouăle te pot ajuta să naști copii sănătoși și îi ajută să fie mai deștepți

Un singur ou conține 23% din doza zilnică recomandată de colină, care este esențială pentru funcționarea normală a celulelor, inclusiv cele implicate în metabolism, funcționarea creierului și a sistemului nervos, a memoriei și a transportului de nutrienți prin întregul corp. Colina nu doar ajută să prevină defectele de naștere, dar contribuie și la dezvoltarea cerebrală a bebelușilor.

  Ouăle îți dau energie!

Doar un ou pe zi conţine următoarele vitamine și minerale esențiale, care vă dau energie:

- Riboflavină (14% din doza zilnică recomandată): ajută la producerea energiei în toate celulele corpului.
- Acid pantotenic (7% din doza zilnică recomandată): ajută la digestie și asistă corpul în producerea energiei.
- Fosfor (10% din doza zilnică recomandată): esențial pentru oase și dinți sănătoși, precum și pentru integritatea membranelor celulare. Fosforul este necesar (indispensabil) și pentru producerea energiei în corp.

  Ouăle îți protejează oasele și dinții

Următoarele substanțe conținute în ou protejează oasele și dinții:

- Fosfor (10% din doza zilnică recomandată): esențial pentru oase și dinți sănătoși, precum și pentru integritatea membranelor celulare. Fosforul este necesar (indispensabil) și pentru producerea energiei în corp.
- Vitamina D (5% din doza zilnică recomandată): împreună cu calciul, ajută la întărirea oaselor și a dinților.
- Calciu (3% din doza zilnică recomandată): ajută la menținerea oaselor și a dinților sănătoși. Calciul joacă un rol important și în funcționarea sistemului nervos, a contracțiunilor musculare și în prevenirea formării trombilor vasculari.

  Ouăle te pot ajuta să slăbești

Un ou mare conține 74 de calorii sau 3.7% din doza zilnică recomandată, iar fiind vorba de calorii, raportul acestora cu nutrienții pe care îi alimentează corpului este foarte important. Proteinele din ouă sunt de cea mai înaltă calitate dintre toate mâncărurile și sunt ușor digerate și asimilate de către corp.

În plus, un singur ou conține următoarele vitamine și minerale esențiale care te pot ajuta să slăbești:

- Acid pantotenic (7% din doza zilnică recomandată)Ș ajută la digestie și asistă corpul în producerea energiei.
- Colină (23% din doza zilnică recomandată) care este esențială pentru funcționarea normală a celuleor, inclusiv cele implicate în metabolism, funcționarea creierului și a sistemului nervos, a memoriei și a transportului de nutrienți prin întregul corp. Colina nu doar ajută să prevină defectele de naștere, dar contribuie și la dezvoltarea cerebrală la bebeluși.
- Finalmente, echilibrul în ceea ce privește grăsimile din ou este unul favorabil, cu doar 1.5 g acizi grași saturați, 1.9 g acizi grași monosaturați și 0.7 g acizi grași polinesaturați.